Kaip mesti rūkyti?

kaip mesti rukytiTikriausiai kiekvienas rūkantis žmogus bent kartą gyvenime yra paklausęs savęs kaip mesti rūkyti? Šia tema parašyta daugybę straipsnių, knygų. Vaistinėse pilna įvairiausių priemonių, o internetas perpildytas patarimais ir reklamos, kurioje skelbiama, kad Jums bus padėta atsisakyti cigarečių vos per porą dienų.

Mažiau tikėkite tokiais dalykais ir daugiau dėmesio skirkite šiai ydai gydyti. Mesti rūkyti nėra lengva, o padaryti tai vienam dar sunkiau. Pirmiausia, Jūs turite norėti tai padaryti, o antra, susiraskite bendraminčių, taip nuolat jausite palaikymą ir greitai nepalūšite. Internete yra įvairių forumų, Facebook  grupių, kur žmonės, metantys rūkyti, dalinasi savo išgyvenimais, pasiekimais ir patarimais.

Dažnai žmogui mesti rūkyti iš pirmo karto nepavyksta, o antras kartas būna dar sunkesnis. Viskas dėl to, kad nikotinas jau stipriai Jus įtraukė į savo pinkles. Kai Jūs įtraukiate dūmą, nikotinas per penkias sekundes pasiekia Jūsų smegenis, kurios išskiria cheminę medžiagą, verčiančią Jus rūkyti dar daugiau. Tai užburtas ratas, iš kurio ištrukti pavyksta tikrai ne kiekvienam. Vidutiniškai, rūkantis žmogus bando atsisakyti cigarečių apie 5-7 kartus, kol jam pagaliau pavyksta išsigydyti nuo šios priklausomybės. Nereikia nusiminti, kad Jums taip pat viskas klojasi ne taip, kaip tikėjotės. Kiekvienas Jūsų bandymas mesti rūkyti padės Jums įgauti reikiamos patirties ir lengviau nustatyti priežastį, dėl ko Jums tai padaryti nesiseka. Galite savęs nors ir šimtą kartų klausti kaip mesti rūkyti, tačiau jei giliai širdyje to nenorėsite, tai labai maža tikimybė, kad Jums pavyks. Žmogui, metančiam rūkyti, svarbiausia yra palaikymas, tikslus planas ir žinoma, nusiteikimas ir užsidegimas.

Kadangi metodų mesti rūkyti labai daug ir ne visi jie efektyvūs, aptarkime keletą pačių populiariausių. Dauguma žmonių mano, kad pakeitus paprastas cigaretes elektroninėms, jie lengviau mes rūkyti. Bet tai toli gražu ne taip. Vos tik elektroninės cigaretės pasirodė rinkoje, žmonės puolė jas pirkti. Jos yra pigesnės, sveikesnės, neskleidžia kvapo ir dūmų, o malonumas išlieka praktiškai toks pats. Tačiau tai yra pats blogiausias būdas mesti rūkyti. Jei tikrai norite išsigydyti nuo šios nepriklausomybės, visų šių žaisliukų derėtų visiškai atsisakyti.

Kitas dažnai naudojamas metodas yra vadinamas Šalto kalakuto metodu. Tai yra vienas iš sunkiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių būdų kaip mesti rūkyti. Jei surūkote vieną pakelį per dieną, vadinasi, dabar turėsite nesurūkyti nei vienos. Gydytojai yra nusiteikia labai kategoriškai prieš šitą metodą, nes organizmas patiria labai didelį stresą, kai taip staigiai yra nutraukiamas nikotino tiekimas. Žmogui gali atsirasti nikotino trūkumo abstinencija. Dažniausiai tokiu būdu bandantis mesti rūkyti žmogus tampa labai dirglus, nervuotas, nuolat jaučiasi pavargęs, jam skauda galvą, viduriai užkietėja, atsiranda gausus prakaitavimas, kosulys ir galiausiai, žmogaus koncentracija sutrinka, jis puola į depresiją. Tokiais atvejais žmogus dažnai nikotino trūkumą bando nuslopinti valgydamas, kas taip pat nėra sveika. Per pirmąsias dienas žmogus gali tapti visiškai neatpažįstamu. Jei jau ryžotės šiam drastiškam sprendimui, tai geriausiai mesti tada, kai turite šiek tiek laisvų dienų. Užsiimkite veikla, kuri Jums teikia malonumą, taip bus lengviau negalvoti apie cigaretes. Pasistenkite kuo daugiau miegoti, žiūrėti mėgstamus filmus, stenkitės nestresuoti, kad neužsimanytumėte parūkyti dar labiau. Pasistenkite nesilankyti ten, kur daug rūkančių žmonių. Taip pat labai gerai, jei šalia bus koks nors Jūsų geras draugas, kuris Jus palaikys ir išklausys. Gerkite daug skysčių, nes jie puikiai padeda šalinti toksinus. Be to, rekomenduojama gerti taip, tarsi prie burnos keltumėte cigaretę. Kramtykite gumą.

Vos 4% visiems bandžiusiems mesti rūkyti savarankiškai, pavyksta per metus nesurūkyti nei vienos cigaretės. Visi kiti toliau suka galvą kaip mesti rūkyti, tačiau kreiptis pagalbos nedrįsta. Atliktas tyrimas parodė, kad lengviau atsisakyti rūkymo yra tiems, kurie naudoja pakaitalinius veiksmus, susijusius su burna. Žmogui mesti rūkyti yra daug lengviau, nei atsisakyti motorinio veiksmo, kai cigaretė yra keliama prie burnos.

Vis dėlto, daugumai žmonių, kurie daug galvojo kaip mesti rūkyti, pasirinko palaipsninį metimą. Žmonės renkasi pačias įvairiausias taktikas. Vieni nuolat mažina cigarečių kiekį, kiti pradeda rūkyti tik lyginėmis valandomis, treti susigalvoja dar kokią nors strategiją. Šio metimo tikslas yra palaipsniui mažinti gaunamą nikotiną kiekį, kad organizmas nepatirtų didelio šoko. Taigi jei pasiryžote šiam metodui, tai būtinai susidarykite planą, padėsiantį Jums greičiau mesti rūkyti. Jūs turite ne tik mažinti cigarečių kiekį, bet ir stengtis per kiekvieną parūkymą surūkyti vis mažesnę dozę tabako. Pastoviai keiskite cigaretes, nerūkykite tų, prie kurių esate pripratęs. Leiskite cigaretei kuo daugiau rūkti, kad rūkymui liktų kuo mažiau tabako. Nebetraukite labai giliai į plaučius. Nusistatykite maksimalų cigarečių limitą. Rinkitės kuo silpnesnes cigaretes.

Kai metate rūkyti savarankiškai, rekomenduojama naudoti nikotino pakeitimo terapiją (NPT). Ši terapija padeda išsivalyti Jūsų organizmui. Ją sudaro trys dalykai: gumos kramtymas, inhaliatoriaus ir nosies purkštuko naudojimas. Taip pat yra sukurta nemažai pačių įvairiausių nikotino pakaitalų, kurie palaipsniui Jūsų organizmą visiškai atpratina nuo nikotino. Naudojant šios preparatus, į Jūsų organizmą nebepatenka dervų, dujų ir kitų pavojingų elementų. Tai kone daugiausiai tyrimų ir testų atlaikęs metodas. Jei viską darysite tinkamai, tai tikimybė, kad mesite rūkyti padvigubės. Prieš perkant bet kokius nikotino pakaitalus, būtinai atidžiai skaitykite visą gamintojo instrukciją arba konsultuokitės su vaistininku. NPT yra pakankamai saugus metodas kaip mesti rūkyti. Tačiau jei turite kokių nors rimtų sveikatos problemų, ar esate nėščia, prieš metant ar pradedant taikyti NPT, privalote pasikonsultuoti su savo gydytoju.

NPT metu gali būti naudojamos tokios priemonės kaip lipdukai, tabletes, pleistrai, čiulpiami saldainiai, nosies purškalai, guma ir t. t. Visas šias priemones nesunkiai rasite bet kurioje vaistinėje. Apie šių priemonių efektingumą internete rasite nemažai žmonių, kurie metė rūkyti, atsiliepimų.

Jei pasirinkote lipduką, vadinasi, Jūsų organizmas visos dienos metu gaus nedideles nikotino dozes, todėl rūkyti cigaretės tikrai neverta. Jei naudosite gumą ar purškalą, tai gaunamo nikotino dozė bus didesnė, todėl gerai apgalvokite, koks yra Jūsų organizmo poreikis nikotinui. Jei esate nuolatinis rūkalius, kuris kas kažkiek laiko privalo parūkyti, tai naudokite pleistrą. Jei rūkote šiek tiek rečiau ar tik tada, kai jau labai norisi, tai kramtykite gumą arba naudokite purškalą. Visos NPT priemonės turi labai panašų poveikį, todėl išskirti kažkurios konkrečiai nėra būtina.

Dar vienas iš būdų kaip mesti rūkyti yra hipnozė. Manoma, kad šis metodas yra naudingas, bet jokie tyrimai neįrodė, kad tai yra labai efektyvus metodas mesti rūkyti. Įdomiausia tai, kad žmonės iš visų metodų, šiam dažniausiai teikia pirmenybę.

Užtat atlikti tyrimai, susiję su hipnoze, parodė, kad jei ji bus atlikta profesionaliai, tai rūkyti sugeba mesti apie 66 % visų bandžiusių. Jei lyginti su kitais, tai yra labai didelis procentas, nes savarankiškai mesti sugeba apie 4 %, naudojantys elgsenos terapija 25 %, o tie, kurie bandė NPT – 25 %. Skaičiai kalba patys už save. Vadinasi, hipnozė yra sėkmingiausias būdas kaip mesti rūkyti. Nepasitikėkite jokiais metodais, žadančiais Jums šimtą procentinę sėkmę.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>